Ne každý update systému s sebou nutně musí přinést pouze zlepšení, v některých případech může uživateli způsobit několik horkých chvilek. Své o tom ví většina výrobců smartphonů (tedy alespoň těch, kteří updaty pro svá zařízení vydávají), tento týden musely problémy s aktualizací řešit společnosti OnePlus, Samsung a Apple.
OnePlus stahuje Oreo pro OnePlus 3 a 3T
Začněme nejprve společností OnePlus, která před dvěma týdny aktualizovala své loňské smartphony OnePlus 3 a 3T na nejnovější verzi systému OxygenOS 5.0 založeném na Androidu 8.0 Oreo. Bohužel zřejmě vlivem odbytého testování se v systému objevila spousta chyb, které uživatelé reportovali na oficiálním fóru společnosti či na jiných sociálních kanálech.
Sorry about that, Rahul. May we know if you've already tried clearing cache through recovery mode?
— OnePlus Support (@OnePlus_Support) November 29, 2017
Problémy byly bohužel velmi různorodé – některým nefungovala mobilní data, jiným se výrazně snížila maximální hlasitost zvuku, k tomu přišly problémy s Bluetooth, výdrží baterie, pádům launcheru či nespolehlivosti dotykové vrstvy. V OnePlus již update stáhli a postiženým uživatelům doporučují obnovu systému.
Samsung Galaxy S8/S8+ po updatu přišel o rychlé dobíjení
Menší aktualizaci v tomto týdnu vydala i společnost Samsung pro své vlajkové modely Galaxy S8 a S8+. Bohužel ani zde se to neobešlo bez komplikací, uživatelé těchto smartphonů si stěžují, že jim přestalo fungovat rychlé nabíjení – po připojení originálního příslušenství systém hlásí, ať si uživatel zkontroluje kabel a nabíječku a odhaduje čas do kompletního dobití na 5 – 6 hodin.
@SamsungSupport GM, My fast charger for my galaxy S8 just stopped working. I now say 5 hours to charge. I went into settings to see it fast charger was still on & it is. Can you help please? Thank you!
— One moment at a time (@justeeks) November 13, 2017
2. prosince se po celém světě začaly restartovat iPhony
Nepříjemnou chybu řešil v tomto týdnu i Apple, 2. prosince v 0:15 hodin se začaly restartovat iPhony; první vlna postihla Austrálii a problém se začal šířit celým světem. Postiženi nebyli všichni, ale pouze ti, kteří používají aplikace poskytující různá oznámení na denní bázi. Bohužel v čase 0:15 se v iOS obnovuje tzv. springboard, tedy část systému zpravující oznámení aplikací, a to vedlo v iOS 11.1.2 k restartu zařízení, který se pak opakoval každou půlminutu.
Dočasným řešením byla změna časové zóny a odstraňování podezřelých aplikací, nyní už má být vše opraveno v aktualizaci na iOS 11.2. Dejte si však pozor, zda máte správně nastavené datum a čas; objevily se totiž případy, že po updatu na iOS 11.2 přestalo některým uživatelům fungovat Face ID na iPhonu X.
Na redakčním iPhone X po aktualizaci na iOS 11.2 Face ID bez problémů funguje, nicméně po provedení updatu a restartování se nám na displeji objevila nepříjemná hláška „Probíhá pokus o obnovu dat“; naštěstí ale k žádná ztrátě dat nedošlo. Applu se tedy tento týden se softwarem opravdu příliš nedařilo, problémům s iOS 11.x předcházela obrovská bezpečnostní chyba v macOS (informovali jsme zde).