TOPlist

Týden zpackaných aktualizací: nedařilo se OnePlus, Samsungu a Applu

Ne každý update systému s sebou nutně musí přinést pouze zlepšení, v některých případech může uživateli způsobit několik horkých chvilek. Své o tom ví většina výrobců smartphonů (tedy alespoň těch, kteří updaty pro svá zařízení vydávají), tento týden musely problémy s aktualizací řešit společnosti OnePlus, Samsung a Apple.

OnePlus stahuje Oreo pro OnePlus 3 a 3T

Začněme nejprve společností OnePlus, která před dvěma týdny aktualizovala své loňské smartphony OnePlus 3 a 3T na nejnovější verzi systému OxygenOS 5.0 založeném na Androidu 8.0 Oreo. Bohužel zřejmě vlivem odbytého testování se v systému objevila spousta chyb, které uživatelé reportovali na oficiálním fóru společnosti či na jiných sociálních kanálech.

Problémy byly bohužel velmi různorodé – některým nefungovala mobilní data, jiným se výrazně snížila maximální hlasitost zvuku, k tomu přišly problémy s Bluetooth, výdrží baterie, pádům launcheru či nespolehlivosti dotykové vrstvy. V OnePlus již update stáhli a postiženým uživatelům doporučují obnovu systému.

Samsung Galaxy S8/S8+ po updatu přišel o rychlé dobíjení

Menší aktualizaci v tomto týdnu vydala i společnost Samsung pro své vlajkové modely Galaxy S8 a S8+. Bohužel ani zde se to neobešlo bez komplikací, uživatelé těchto smartphonů si stěžují, že jim přestalo fungovat rychlé nabíjení – po připojení originálního příslušenství systém hlásí, ať si uživatel zkontroluje kabel a nabíječku a odhaduje čas do kompletního dobití na 5 – 6 hodin.

2. prosince se po celém světě začaly restartovat iPhony

Nepříjemnou chybu řešil v tomto týdnu i Apple, 2. prosince v 0:15 hodin se začaly restartovat iPhony; první vlna postihla Austrálii a problém se začal šířit celým světem. Postiženi nebyli všichni, ale pouze ti, kteří používají aplikace poskytující různá oznámení na denní bázi. Bohužel v čase 0:15 se v iOS obnovuje tzv. springboard, tedy část systému zpravující oznámení aplikací, a to vedlo v iOS 11.1.2 k restartu zařízení, který se pak opakoval každou půlminutu.

Dočasným řešením byla změna časové zóny a odstraňování podezřelých aplikací, nyní už má být vše opraveno v aktualizaci na iOS 11.2. Dejte si však pozor, zda máte správně nastavené datum a čas; objevily se totiž případy, že po updatu na iOS 11.2 přestalo některým uživatelům fungovat Face ID na iPhonu X.

Tahle hláška nás po aktualizaci na iOS 11.2 příliš nepotěšila. O žádná data jsme ale naštěstí nepřišli.

Na redakčním iPhone X po aktualizaci na iOS 11.2 Face ID bez problémů funguje, nicméně po provedení updatu a restartování se nám na displeji objevila nepříjemná hláška „Probíhá pokus o obnovu dat“; naštěstí ale k žádná ztrátě dat nedošlo. Applu se tedy tento týden se softwarem opravdu příliš nedařilo, problémům s iOS 11.x předcházela obrovská bezpečnostní chyba v macOS (informovali jsme zde).

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku