TOPlist

HMD Global: Nokia 7 Plus data do Číny neukládala, citlivé údaje jsou v bezpečí

Nedávno jsme psali o zjištění norského serveru NRK, podle nějž Nokia 7 Plus (recenze) odesílala data na čínské servery. Mělo jít o nezašifrované informace o poloze, sériovém čísle přístroje a čísle SIM karty.

Společnost HMD Global, stojící za mobilní značkou Nokia, však nyní vydala prohlášení, v němž ubezpečuje, že se citlivá data nedostala k žádné třetí straně.

HMD Global: pokud nejste v Číně, vaše data jsou v bezpečí

Interní vyšetřování ukázalo, že se i do mezinárodní varianty Nokie 7 Plus dostal aktivační klient určený pro Čínu. Ten se skutečně zmiňovaná data pokoušel odeslat, nicméně podle zprávy zveřejněné společností reálně k žádnému zpracování dat čínskými servery nedošlo. Vše navíc prý bylo vyřešeno únorovou aktualizací, kterou již má naprostá většina prodaných přístrojů nainstalovanou. Firma také odmítla spekulace o tom, že se problém mohl týkat i jiných modelů.

nokia data collection infografika

V rámci transparentnosti však HMD Global ve zprávě uvádí také své důvody pro sbírání určitých uživatelských dat. Ta jsou prý primárně odeslána při prvním spuštění z důvodu aktivace záruky. V případě, že souhlasíte s účastí v programu zlepšování uživatelského zážitku, mohou být průběžně odesílána i další statistická data. Společnost se však dušuje, že jde o data, na základě nichž nelze identifikovat konkrétního uživatele.

Co se týče místa uložení dat, všechny přístroje prodané v USA, Evropě a Indii odesílají informace na servery provozované Amazonem v Singapuru. Zástupci HMD Global upozorňují, že Singapur má velmi přísné zákony na ochranu soukromí a proces ukládání se pochopitelně řídí i další legislativou, jako je například v případě EU známé GDPR.

Jedinou výjimkou jsou tak přístroje prodané v Číně. Ty musejí na přání tamního režimu data čínských uživatelů ukládat fyzicky na území Číny, přičemž o jejich bezpečnosti bychom si nedělali iluze.

Máte nainstalovanou opravu? Zjistíte to v nastavení

Jak již bylo řečeno výše, aktualizace opravující tento problém byla vydána již v únoru. Pravděpodobně ji tak už máte nainstalovanou, avšak existuje způsob, jak to manuálně zkontrolovat.

V nastavení „O telefonu“ se podívejte na položku „Číslo sestavení“. Pokud je zde jeden z následujících kódů, aktualizace již byla nainstalována.

  • 00WW_3_39B_SP03
  • 00WW_3_22C_SP05

Jestliže je vaše číslo sestavení jiné (a máte Nokii 7 Plus), můžete aktualizaci manuálně vyhledat v Nastavení > Systém > Pokročilé > Aktualizace systému.

Autor článku Tomáš Krompolc
Tomáš Krompolc
Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

Kapitoly článku