Zdravím Vás.
Na stránkách http://www.i-school.cz se můžete v sekci iPad v praxi podívat, jakým způsobem využívám iPad na ZŠ v Nové Bělé v 1. třídě. Chtěl bych vést po celý rok "deník" kde zapíšu, co nového se děti skrze iPady naučily a které aplikace jsme k tomu použili.
S pozdravem Tomáš Kováč
iPad v praxi v 1. třídě
-
- častý přispěvatel
- Příspěvky: 231
- Registrován: úte srp 09, 2011 15:06
- Zařízení: Lumia 920 Cyan, Sony VAIO Duo 11
- Bydliště: Planeta Země, Kontinent Evropa, Stát ČR, Město Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
iPad v praxi v 1. třídě
Nehodlám Vám nic nutit, ale mám za to, že děti v první třídě by měli kreslit pastelkama a psát tornádem a ne patlat prsty po displeji.
iPad v praxi v 1. třídě
To dělají samozřejmě taky.
- HanysR
- smartguru
- Příspěvky: 559
- Registrován: ned říj 26, 2008 20:09
- Zařízení: Samsung Galaxy Note II
- Bydliště: Ostrava!!!
Re: iPad v praxi v 1. třídě
To mne nejvíc baví jak každý ví, co by děti měly a navíc beztak ani děti nemají. Už to zase začíná. V každém by se mělo rozvíjet to, k čemu má trošku blízko. Je doba jaká je a ať se to komu líbí nebo ne, za dejme tomu 30 let děti ani nebudou vědět, že nějaké pastelky kdy byly.
-
- častý přispěvatel
- Příspěvky: 231
- Registrován: úte srp 09, 2011 15:06
- Zařízení: Lumia 920 Cyan, Sony VAIO Duo 11
- Bydliště: Planeta Země, Kontinent Evropa, Stát ČR, Město Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
iPad v praxi v 1. třídě
A proč jsi tak agresivní, jestli se můžu zeptat.
- HanysR
- smartguru
- Příspěvky: 559
- Registrován: ned říj 26, 2008 20:09
- Zařízení: Samsung Galaxy Note II
- Bydliště: Ostrava!!!
Re: iPad v praxi v 1. třídě
Protože ty jsi tak radikální. Nejsem agresivní vůči tobě i když jsi to tak vzal, nýbrž k těmto obecným názorům. Rozohnilo mne to, protože vím jak byl tady minule kamenován. Holt v historii to neměli průkopníci nikdy lehké
- HanysR
- smartguru
- Příspěvky: 559
- Registrován: ned říj 26, 2008 20:09
- Zařízení: Samsung Galaxy Note II
- Bydliště: Ostrava!!!
Re: iPad v praxi v 1. třídě
No však jasně. Netvrdím že by měli s tabletem i spát. Jen že nápad je to zajímavý a jako doplněk pro seznámení s technologiemi určitě k zamyšlení. Rozhodně bych ale netvrdil, že na to mají čas, že by měli užívat jen pastelky apod. Každé extrémní řešení je špatné.
- Čambus
- častý přispěvatel
- Příspěvky: 213
- Registrován: sob úno 26, 2011 15:45
- Zařízení: Apple iPhone 5S 16GB
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
iPad v praxi v 1. třídě
Apple iPady bych zavedl do tříd jen jako malé doplňky výuky, rozhodně né jako nějakou každodenní věc, díky které děti zakrní v rozvíjení sebe sama. Spíše například jako pomůcku do informatiky nebo podobných techničtějších předmětů...
Re: iPad v praxi v 1. třídě
Možná jsem staromódní, ale myslím si, že by tihle mali školáčci spiš měli číst knihy a celkově by se měli podporovat ve vzdělanosti (čtení, psaní, počítání) a v kreativitě.
Práce s technikou je fajn, ale tohle spíše povede k tomu, že ty děti budou mentálně líné.
Vím to z vlastní zkušenosti. V páté třídě jsme museli poctivě počítat matematické příklady z hlavy a v šesté třídě nám zavedli kalkulačky.
A dneska na spočítání jednoduchého příkladu se třemi matematickými operacemi potřebuju kalkulačku v mobilu, protože je můj mozek v tomhle zakrnělý.
Naštěstí jsem vytrénovaný v tom číst knihy, tak mám alespoň dobrou představivost a dovedu docela dobře komunikovat a orientovat se v textových informacích.
Obávám se, že tohle ti žáčkové s iPady umět nebudou a pokud se dostanou do situace, že nebudou mít k dispozici tyhle "berličky" (iPady), asi budou mít dost velký problém ...
Memorováním se v mozku vytváří spoje mezi mozkovými buňkami. Když se mozek v tomhle věku (7 -14 let) pořádně netrénuje, tyhle paměťové dráhy se v mozku nevytvoří ...
Práce s technikou je fajn, ale tohle spíše povede k tomu, že ty děti budou mentálně líné.
Vím to z vlastní zkušenosti. V páté třídě jsme museli poctivě počítat matematické příklady z hlavy a v šesté třídě nám zavedli kalkulačky.
A dneska na spočítání jednoduchého příkladu se třemi matematickými operacemi potřebuju kalkulačku v mobilu, protože je můj mozek v tomhle zakrnělý.
Naštěstí jsem vytrénovaný v tom číst knihy, tak mám alespoň dobrou představivost a dovedu docela dobře komunikovat a orientovat se v textových informacích.
Obávám se, že tohle ti žáčkové s iPady umět nebudou a pokud se dostanou do situace, že nebudou mít k dispozici tyhle "berličky" (iPady), asi budou mít dost velký problém ...
Memorováním se v mozku vytváří spoje mezi mozkovými buňkami. Když se mozek v tomhle věku (7 -14 let) pořádně netrénuje, tyhle paměťové dráhy se v mozku nevytvoří ...
iPad v praxi v 1. třídě
Musím se k tomu vyjádřit.
Primární není, aby se děti naučili s iPady, ale primární je, aby se děti naučili samozřejmě číst, psát, počítat a jiné dovednosti, potřebné k životu. Jedna (nikoli jediná) z metod, jak je naučit číst, psát a počítat je pomocí iPadů. iPady jsou pouze okrajovou metodou. Samozřejmě využíváme knížky, učebnice, sešity, pastelky, tužky apod. Já sám jsem velký zastánce čtení (ovšem jako každý učitel). S minulýma druhákama (taky jsem s nimi začal testovat iPady) jsme pravidelně (každý pátek) chodili do mistní knihovny, kde děti měly svou rozečtenou knihu. Až se prvňáčci naučí číst, samozřejmě opět budeme chodit do knihovny. Mám vystudovanou mimo jiné Dramatickou výchovu. Využívám také metody DV při práci s žáky.
Primární není, aby se děti naučili s iPady, ale primární je, aby se děti naučili samozřejmě číst, psát, počítat a jiné dovednosti, potřebné k životu. Jedna (nikoli jediná) z metod, jak je naučit číst, psát a počítat je pomocí iPadů. iPady jsou pouze okrajovou metodou. Samozřejmě využíváme knížky, učebnice, sešity, pastelky, tužky apod. Já sám jsem velký zastánce čtení (ovšem jako každý učitel). S minulýma druhákama (taky jsem s nimi začal testovat iPady) jsme pravidelně (každý pátek) chodili do mistní knihovny, kde děti měly svou rozečtenou knihu. Až se prvňáčci naučí číst, samozřejmě opět budeme chodit do knihovny. Mám vystudovanou mimo jiné Dramatickou výchovu. Využívám také metody DV při práci s žáky.
-
- přispěvatel
- Příspěvky: 87
- Registrován: stř bře 10, 2010 14:37
- Zařízení: Lumia 735 , MS Band , iPad mini
- Bydliště: Praha 9
iPad v praxi v 1. třídě
nounejm škoda písať,keby to bol asi iný OS tak sa tu poniektoré indivíduá rozplývajú
ja ti držím palce , ved škola hrou a toto je len pomôcka
a uroven dnešných "soplošov-mladých" hovorí o urovni ich rodín,pretože škola rodinu nenahradí
ja ti držím palce , ved škola hrou a toto je len pomôcka
a uroven dnešných "soplošov-mladých" hovorí o urovni ich rodín,pretože škola rodinu nenahradí
- GreenArrow
- Ban
- Příspěvky: 1156
- Registrován: čtv dub 15, 2010 14:41
- Zařízení: iPhone 6
iPad v praxi v 1. třídě
No podle mě rozhodně lepší prvňák s výukovým programem na iPadu než 15-ti letej puberťák s dvouma PSPčkama.Pavel Štrobl píše:Nehodlám Vám nic nutit, ale mám za to, že děti v první třídě by měli kreslit pastelkama a psát tornádem a ne patlat prsty po displeji.
-
- moderátor
- Příspěvky: 1249
- Registrován: ned zář 16, 2007 11:24
- Zařízení: iPhone Xs Max 512GB Space grey
- Bydliště: Jesenice u Prahy
iPad v praxi v 1. třídě
OT: Jinak se píše - Děti se naučily!
-
- častý přispěvatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: ned črc 12, 2009 11:25
- Zařízení: Blackberry Z10
- Bydliště: Jak kdy...
- Kontaktovat uživatele:
iPad v praxi v 1. třídě
Já vám nevím, ale stejně si myslím že když příjde prvňáček do školy, měl by dělat i něco jiného, ale jakpíšete že je to pouze doplňkový nástroj, tak občas si s ním pohrát by podle mě nebylo špatné, pokud nezanedbáte ty základní úkony jako učení zprvu podle obrázků, postupně začít psát atd. Obecně nejsem proti aby si takto žáčci doplňovali zájem, a podle mého iOS je pro takovéto malé caparty nejlepší OS kvůli barvám, animacím atd.
iPad v praxi v 1. třídě
Omlouvám se. Momentální (mentální) indispozice. ... Kdyby to byli žáci ...mike-biker píše:OT: Jinak se píše - Děti se naučily!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů